Search This Blog

Tuesday 23 August 2011


mAri bELAjAr (cArA nAk LEtAk LAgU dEkAt bLOg)


http://ucu-manja.blogspot.com/2008/10/so-sekarang-kita-belajar-cara-nak-letak.html

so, sekarang kita belajar cara nak letak lagu dalam blog ok!!! sebenarnya kalau nak letak bagai kan, banyak website yang kita bole guna antaranya :
1. http://www.itoky.com/
2. 
http://www.imeem.com/
3. 
http://www.fullmusik.co.cc/



serta banyak lagi lah kan!!! tapi kaedah nyer sama jer ok.... tapi aku nak ajar korang guna wesite ni!!http://www.fullmusik.co.cc/ so sila jom lah belajar ok!!!


pertamanya,
seperti biasa korang kena masuk customize dulu yyang berada dekat depan blog korang kan!! kaedah yang sma jer ok!!!so, kalau korang tak paham memang nak makan penyepak lah kan!! hahahaha so dapat semua???


keduanya,lepas tu, pastikan kan add a gadget korang adalah dipilih seperti biasa ok, jangan lupa ok!!! pastikan korang memilih dengan betol...


ketiganya,
selepas itu yang ni korang pilih plak icon HTML/javaScript!! sebab gunakan icon ni adalah korang akan masukkan code ok!!! semua yang korang nak letak dekat blog ni, yang perlukan korang pakai code!! di sini lah icon yang harus korang pilih ok!! selalunya ianya melibatkan satu laman web dengan laman web lain yang korang nak guna itu!!!


keempatnya,bila dah pilih itu, korang akan nampak kotak macam n(configure HTML/JavaScript) .... macam biasa letak tajuk kan... tapi kotak tu biarkan kosong dahulu ok!! sebab kotak bawah itu korang akan letak code nyer ok...


kelimanya,
ok, bila nak ambek code... haruslah dari laman web yang aku guna tu kan, so berpandukan gambar yang aku bagi serta penerangan ringkas itu, korang paham ok!!! mulanya korang boleh lah pilih lagu yang korang nak!! ada lagu indon, ada lagu nasyid, ada lagu melayu & ada lagu barat!! semua korang boleh copy kalau ada yang korang nak ok!!! code yang nak di copy nya ada dalam kotak berwarna putih itu ok!!!! so code dicopy haruslah sempurna, diingatkan jangan tertinggal walaupun satu huruf ok!!! cara copy : right clik "mouse" korang, then pilik copy.... senang kan!!
keenamnya,
ok, bila dah copy tu, korang masuk balik kotak yang dekat kaedah empat itu kan (configure HTML/javaScript) , so tadi korang dah copy kan code itu... so paste jer lah dekat dalam kotak itu ok!!! then jangan lupa save ok!!!


akhirnya,
bila dah paste & save tu kan!! so, bole lah tengok dekat muka hadapan blog korang!!! tarang hasilnya ok!!!bergema lah alunan muzik yang korang pilih tadi itu ok!! so, lagu blog korang bole tukar bila korang rasa korang soke nak tukar...sebab blog korang kan!!! harus lah kan...


~selamat mencuba semua!!~

No comments:

Post a Comment

let's join.. :)