Search This Blog

Saturday, 12 November 2011

Tiket PErcuma Ke GAmbang Waterpark...nak tak??

as salam dan selamat untuk semua... Hari ini fwenity ingin berkongsi pasal tiket percuma yang kian hangat di perkatakan sesetengah yang mengetahuinya,.. :)

Untuk makluman semua,HArian Metro sedang mempelawa anda semua untuk join gempak santai harian metro @ gambang waterpark pahang.. :

macam mana nak dapat tiket tu??

-potong dan kumpul kepala akhbar harian metro setiap hari isnin hingga ahad bermula dari 1-20 nov
 2011(salinan fotostat tidak di benarkan)

-untuk setiap sepuluh kepala akhbar,anda layak menebus empat tiket termasuk ke taman tema air Bukit gambang resort.
-Hanya empat tiket sahaja yang boleh di tukar untuk setiap pembaca...

tarikh penebusan tiket bermula 12-13 nob dan 19-20 nov 2011...

TIps: kalau nak senang pergi je kat pejabat nstp untuk beli secara borong dan dapatkan tiket anda.. :) selamat mencuba..siapa cepat dia dapat!!!

Sunday, 6 November 2011

Sedetik kenangan korban..6.11.2011... :D

As salam dan salam aidil adha kepada semua umat Islam di seluruh dunia... alhamdulillah kita semua masih di beri peluang untuk sama sama menyambut hari umat Islam ini... 

Alhamdulillah,tahun ni ma ada peluang untuk berkorban... :) tak nak cakap banyak..saya tinggalkan anda semua dengan kenangan gambar ni... moga apa yang kita semua lakukan mendapat redha Allah... :D

Firman Allah;

Maksudnya;

Sesungguhnya Kami (Allah) telah memberi engkau (ya Muhammad) akan kebajikan yang banyak. Oleh itu dirikanlah solat kerana Tuhanmu ( pada Hari Raya Haji) dan sembelihlah (binatang) korbanmu (sebagai ibadah dan mensyukuri nikmat Tuhanmu).” (Surah al-Kauthar : ayat 1-2)


Tukang sembelih... :)
orang kata ..muafakat membawa berkat.. :D



alhamdulillah... :)

sedikit preview.. :

video


Saturday, 5 November 2011

salam korban..salam aidiladha,.. :D

as salam...macam yg lain..nk ucp kan selamat ari raya aidil adha kepada seluruh umat Islam xkira di malaysia dan di luarnya...kepada yg brda di perntauan..selamat juga :)
Esok kepada yang mampu,bahagikanlah hak hak kepada yang lebih berhak...Allah akan persiapkan rezeki yang lebih baik untuk kita...raya2 jugak..carilah redhanya.... :)



malam ni ujan je kat kuala terengganu..hope esok cuaca baiklah..senang nak korban...minta Allah permudahkan jalan untuk kita semua...amin amin amin... :)

               

                                    
                    

Ujian itu bukan tiket untuk mengalah... :)

assalamualaikum...hope sume dalam keadaan baik...alhamdulillah masih di berikan oleh Allah peluang untuk bernafas dengan nikmatNya... :)


okey..mau coret2 sikit.... :


Ujian.......
 Apa itu di namakan ujian sebenarnya??? Ada pelbagai persoalan,pelbagai reaksi andai di tanya sedemikian rupa... Kalau boleh saya tahu siapa yang tidak pernah di uji dalam kehidupan nya??
                   
Ya,majoritinya setiap orang akan menerima ujian sama ada besar,berat,pedih mahupun yang ringan..Allah tidak akan menguji hambaNya lebih daripada kemampuan hambaNya itu.


Adakah kita bersyukur sebenarnya dengan nikmat ujian??apakah kita sering mengeluh untuk menghadapi ujian yang sebenarnya nikmat untuk kita mengecapi nikmat yang lebih besar iaitu nikmat syurga andai kita bersyukur dan menerima dengan hati yang sabar dan juga sentiasa mengharapkan keredhaan Allah..
                  
Ujian itu adalah tiket untuk kita mengukur sejauh mana kesabaran kita terhadap sesuatu masalah..Pada zaman yang penuh dugaan ini sebenarnya ramai yang tak mampu untuk menerima ujian itu dengan sabar termasuk diri saya sendiri...


Bisa saja kita berbicara soal cinta yang sememangnya dapat dikaitkan dengan remaja zaman ini..Cinta yang dianggap agung banyak di salah guna...contoh masalah terbesar...bunuh diri sebab cinta..bunuh anak..buang bayi... andai benar kita anggap cinta itu sesuatu yang agung...agungkan lah terlebih dulu cinta kepada Pencipta kita..Allah S.W.T.... :)
                   
Walau saya masih mentah dalam kehidupan..namun ada juga beberapa pengalaman yang dah ditempuh..andai kita rasa ujian yang kita tempuh berat sangat untuk di lalui ..ingatlah teman teman..masih ada jiwa lain yang menerima ujian yang lebih berat dari kita....  


 Hidup itu indah andai di sulam dengan kalungan iman..dan bekalan ibadah... :)


                  
InsyAllah akan di sambung dengan entry yang baru lagi..hope sume sahabat2 mendapat keberkatan dan maghfirahNya... amin3... :)



let's join.. :)